2016-04-05 12:18:02

Festival znanosti

U Varaždinu se u periodu od 18. travnja do 23. travnja 2016. godine organizira Festival znanosti. Organizatori su Međunarodna agencija za razvoj (MARA d.o.o.), Fakultet organizacije i  informatike Varaždin te Grad Varaždin, dok su sudionici Gradski muzej Varaždin, Sveučilište Sjever,  Geotehnički fakultet Varaždin, Prva gimnazija Varaždin, DV Bajka, DV Čira-Čara, DV Varaždin, DV Dječji svijet, I. OŠ Varaždin, IV. OŠ Varaždin, VI. OŠ Varaždin te Elektrostrojarska škola Varaždin. 

Sudjelovanje na Festivalu je besplatno, a omogućeno je svima. Kako je broj sudionika na svakoj od radionica ograničen, svi zainteresirani mogu rezervirati svoje mjesto putem poveznice. Ostale informacije mogu se pronaći na službenoj Facebook stranici.

U našoj se školi održavaju čeitiri radionice:

1. Radionica: ROBOTIKA – Igra na mobilnim robotima

CILJ:

Zabava, igra i socijalizacija uz učenje osnova inženjeringa i arhitekture. Razvijanje vještina rješavanja problema, pružanje mogućnosti kreativnog izražavanja, te kultiviranje razumijevanja kako stvari funkcioniraju. Pomoći polaznicima da vide inženjersku struku kao potencijalno karijerno opredjeljenje.

AKTIVNOSTI I METODE:

Ovo je interaktivna nastava gdje polaznici grade strojeve, građevine, vozila i druge strukture pomoću fischertehnik  kocaka. Istražujući principe inženjerstva, arhitekture, fizike i matematike, polaznici razvijaju kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Polaznici grade novi projekt svaki tjedan. Kada je projekt dovršen, polaznici ostatak vremena provode modificirajući svoje modele i međusobno surađujući.

 

2. Radionica: DJECA I ZNANOST- MOZAK - izvor svega znanja

Radionica je osmišljena za učenike nižih i viših razreda (6-14 godina)

Voditeljica: JELENA PORTNER PAVIČEVIĆ, dip. psiholog, prof.

CILJ:

Istražiti kako izgleda mozak, koja je njegova funkcija i uloga pojedinih djelova; potaknuti razumijevanje inteligencije.

AKTIVNOSTI I METODE

Nauči potrebne informacije o dijelovima ljudskoga mozga uz pomoć didaktičkog materijala realističnog modela mozga. Istraživati funkciju i izgled presjeka mozga pomoću realističnog modela presjeka mozga. Vježbe za mozak učenicima će omogućiti zabavno shvaćanje vaćnosti inteligencije. Kao završni dio ovog poglavlja upoznat će nekoliko vježbi iz bray gym-a.

 

3. Radionica:  EKOLOGIJA – Recikliranje papira

Radionica je osmišljena za učenike nižih razreda (6-10 godina).

Voditeljica: DRAŽENKA KOLONIĆ, učiteljica razredne nastave

CILJ: 

Ukazati na važnost odvajanja otpada i recikliranja. Upoznavanje s postupkom recikliranja starog papira

AKTIVNOSTI I METODE:

Prezentacija odvajanja i recikliranja otpada. Usmjerenost na papir-istražiti i pokazati što se otapa u vodi: papir iz bilježnice, „papirić“ od bombona, novine, tetrapak? Zašto se nešto od toga ne otapa? Može li se i to reciklirati s papirom? Što se može reciklirati? Kako? Učenici će praktično prikazati kako se reciklira papir: trganje novinskog papira na sitne komadiće, namakanje u vodi, usitnjavanje, cijeđenje preko sita, sušenje i izravnavanje dobivenog „papira“, upotreba novog papira u školi: za ukrase, čestitke.

 

4. Radionica: ZNANOST JE FORA – Igra svjetla

Radionica je osmišljena za učenike starosti  (8-12 godina)

VODITELJICA: JELENA PORTNER PAVIČEVIĆ, dipl. psiholog, prof.

                            SLAVICA NOVOTNI, prof. fizike 

CILJ:

Istražiti nastajanje sjene, upoznati spektar bijele svjetlosti, svojstva laserske svjetlosti i njenu primjenu, dobivanje bijele svjetlosti iz tri osnovne boje (crvene, zelene i plave), istražiti djelovanje zrcala i leće na rasprostiranje svjetlosti, istražiti pojavu polarne svjetlosti.

AKTIVNOSTI I METODE:

Započeti s kazalištem sjena i pokušati objasniti zašto nastaju sjene; razgovarati o dugi i kada ona nastaje te istražiti dugu propuštanjem bijele svjetlosti kroz prozirnu prizmu; dobiti bijelu svjetlost pomoću crvene, zelene i plave laserske svjetlosti i pokazati da su to tri osnovne boje od kojih može nastati svaka boja svjetlosti; demonstrirati odbijanje svjetlosti od ravnog i zakrivljenih zrcala i opisati nastalu sliku; pokazati pokusom lom svjetlosti u sabirnoj leći i opisati nastalu sliku; pretraživanjem web-a (npr.physicscentral.com) saznati kako nastaje fantastična polarna svjetlost.


I. Osnovna škola Varaždin